fredag 17 april 2015

Språk igen

Svenska språket är så viktigt. Mariann leder en studiecirkel med deltagare  från Somalia. Så här säger hon: Vi har träffats sex gånger nu och det är fantastiskt roligt. Vi har så kul varje gång. Vi har boken som utgångspunkt men jag använder datorn en del och skriver ner glosor som kommer upp. Jag lär mig själv mycket om en annan kultur och ett annat land. Jag får dessutom förmånen att träffa och lära känna sex fantastiska personer. Jag längtar till varje onsdag. 


Så här säger Halima: Min svenska klass är fantastisk och viktig för mig. Jag uppskattar Mariann och det hon gör för oss. Hon är bäst! Jag känner mig så stolt att vara en del av detta. Jag tackar er av hela mitt hjärta att jag få vara med på denna utbildning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar